შეფასების კომპონენტები ქართულ ენასა და ლიტერატურაში
საშინაო და საკლასო დავალებათა კომპონენტები
შეიძლება შეფასდეს შემდეგი ცოდნა და უნარ-ჩვევები:
სასიცოცხლო უნარ-ჩვევები:
უნარ-ჩვევები ფასდება შემდეგი დავალებებით:
შენიშვნა: დაწყებით კლასებში განსაკუთრებული ყურადღება უნდა მიექცეს შემდეგ უნარ-ჩვევებს:
შემაჯამებელი დავალებების კომპონენტი
შემაჯამებელი დავალების კომპონენტი უკავშირდება სწავლა-სწავლების შედეგს. ამ კომპონენტში უნდა შეფასდეს ერთი სასწავლო მონაკვეთის (თემა, თავი, პარაგრაფი, საკითხი) შესწავლა-დამუშავების შედეგად მიღწეული შედეგები. კონკრეტული სასწავლო ერთეულის დასრულებისას მოსწავლემ უნდა შეძლოს ქართული ენისა და ლიტერატურის სტანდარტით განსაზღვრული ცოდნისა და უნარ-ჩვევების წარმოჩენა. შესაბამისად, შემაჯამებელი დავალებები უნდა ამოწმებდეს ქართული ენისა და ლიტერატურის სტანდარტით განსაზღვრულ შედეგებს.
შემაჯამებელ დავალებათა ტიპები:
სტანდარტის მოთხოვნათა შესასრულებლად რეკომენდებულია შემაჯამებელ დავალებათა მრავალი ფორმის გამოყენება. ქართულ ენასა და ლიტერატურაში შესაძლებელია შემდეგი ტიპის შემაჯამებელი დავალებების გამოყენება:
მოთხოვნები, რომლებსაც უნდა აკმაყოფილებდეს შემაჯამებელი დავალებები:
ზოგადი რუბრიკის ნიმუში
შეფასების ზოგადი რუბრიკა ზეპირი შემაჯამებელი დავალებებისათვის:
კონკრეტული რუბრიკის ნიმუში
ნიმუში 1. შემაჯამებელი დავალება ზეპირმეტყველებაში
დავალების პირობა:
გაეცანით მოცემულ თვალსაზრისს და მოამზადეთ ზეპირი გამოსვლა, რომელშიც:
ა) წარმოადგენთ თქვენს მოსაზრებას ამ თვალსაზრისთან დაკავშირებით;
ბ) მოიყვანთ არგუმენტებსა და მაგალითებს თქვენი მოსაზრების დასამტკი-ცებლად;
გ) გამოიტანთ დასკვნას/დასკვნებს.
ზეპირი მოხსენების მაქსიმალური დროა 5 წუთი.
ქულები
| |
პირობასთან შესაბამისობა
| |
იცავს დროის ლიმიტს
|
0 - 1
|
იცავს პირობის შინაარსობრივ მოთხოვნებს (მოსაზრება, არგუმენტები, დასკვნა)
|
0 - 0, 5 - 1
|
კომუნიკაციური უნარ-ჩვევები
| |
გასაგებად აყალიბებს მოსაზრებას და თანამიმდევრულად ავითარებს მას
|
0 – 1- 2
|
მოჰყავს ადეკვატური არგუმენტები და მაგალითები
|
0 - 1- 2
|
გამოაქვს ადეკვატური დასკვნა
|
0 - 1
|
ენობრივი უნარ-ჩვევები
| |
ადეკვატურად იყენებს ზეპირი მსჯელობისათვის დამახასიათებელ არავერბალურ საშუალებებს (მაგ., ჟესტიკულაციას, ინტერვალს საუბარში, ხმის სხვადასხვა დონეს და ა.შ.)
|
0-1
|
იყენებს მსჯელობითი ტექსტისათვის დამახასიათებელ ენობრივ-გრამატიკულ ფორმებსა და ენობრივ კონსტრუქციებს (მაგ. განკერძოებულ სიტყვებს, გამოთქმებს, ჩართულს, პირობით-შედეგობით კონსტრუქციას და ა.შ.)
|
0 - 1
|
შემოქმედებითი უნარ-ჩვევები
| |
აქვს საინტერესო მოსაზრებები, მოჰყავს ორიგინალური არგუმენტები, მაგალითები
|
0 - 1
|
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობაა 10
(ქულები მრგვალდება მთელის სიზუსტით)
|
შემაჯამებელი დავალების სტანდარტთან შესაბამისობა:
ქართ. VIII. 1. მოსწავლეს შეუძლია კონკრეტულ საკითხებზე მსჯელობის მოსმენა და საკუთარი თვალსაზრისის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
ქართ. VIII. 3. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობის ძირითადი ენობრივი მახასიათებლების ამოცნობა და გამოყენება.
V კლასი
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
მიმართულება:
| ||
ზეპირმეტყველება
|
კითხვა
|
წერა
|
ქართ. V. 1. მოსწავლეს აქვს ასაკის შესაფერისი სირთუ-ლის ტექსტების მოსმენისა და ინტერპრეტაციის საწყისი უნარი.
ქართ. V. 2. მოსწავლეს შეუძლია ჯგუფური და ინდივიდუალური საკომუნიკაციო ამოცანების განხორციელება.
ქართ. V. 3. მოსწავლეს შეუძლია ენობრივ-გრამატიკული ფორმების აღქმა და მართებულად გამოყენება შესაბამის სამეტყველო სიტუაციებში.
ქართ. V. 4. მოსწავლეს აქვს ლიტერატურული ნაწარმოების ესთეტიკური შეფასების საწყისი უნარი.
ქართ. V. 5. მოსწავლეს შეუძლია სადისკუსიო სტრატეგიების ამოცნობა და გამოყენება.
|
ქართ. V. 6. მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს ხმამაღალი კითხვის საწყისი უნარ-ჩვევები.
ქართ. V. 7. მოსწავლეს შე-უძლია მისთვის საინტერე-სო თემატიკის შემცველი სხვადასხვა სახის არამხა-ტვრული ტექსტების (საყმაწვილო ჟურნალების,დარგობრივ-შემეცნებითი სტატიების, სხვადასხვა შინაარსის ცნობარების, ინტერვიუებისა და სხვ.) წაკითხვა და გააზრება.
ქართ. V. 8. მოსწავლეს შე-უძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ტექსტების წაკითხვა და ადეკვატურად გაგება-გაანალიზება.
ქართ. V. 9. მოსწავლეს აქვს წაკითხული მხატვრული ტექსტის ინტერპრეტაციის საწყისი უნარი.
ქართ. V. 10. მოსწავლეს შე-უძლია სხვადასხვა ხასიათის ტექსტის სტრუქტურული და ენობრივი თავისებურებების ამოცნობა.
ქარ. V. 11. მოსწავლეს შეუძ-ლია ტექსტის ვერბალური და არავერბალური ნაწილე-ბისერთმანეთთან დაკავში-რება, ინტერპრეტირება და მსჯელობა მათს ურთიერთ-მიმართებაზე; აქვს მედია-წიგნიერების საწყისი უნარ-ჩვევები.
ქართ. V. 12. მოსწავლეს შე-უძლია კითხვის სხვადასხვა სტრატეგიის გამოყენება ტექსტის უკეთ გააზრების მიზნით.
|
ქართ. V. 13. მოსწავლეს შე-უძლია სხვადასხვა სახისტექსტების დამოუკიდებ-ლად შექმნა.
ქართ. V. 14. მოსწავლეს შე-უძლია წერითი დავალების ამოცანის განსაზღვრა და ფუნქციური სტილის არჩევა.
ქართ. V. 15. მოსწავლეს შე-უძლია გრამატიკული წესე-ბის მართებულად გამოყე-ნება და მართლწერის ნორმების დაცვა.
|
შინაარსი კომენტარით - შეფასების კრიტერიუმები
კრიტერიუმი №1
№1
|
ნაშრომის აგება
|
ქულა
|
1
|
ნაშრომი კარგადაა ორგანიზებული, მონაკვეთები თანამიმდევრულად და ლოგიკურად ენაცვლება ერთმანეთს. აბზაცები სწორადაა გამოყოფილი.
|
1
|
2
|
ნაშრომში დარღვეულია ტექსტის ლოგიკა და/ან იგი ორგანიზებული არ არის.
|
0
|
კრიტერიუმი №2
№2
|
შინაარსის გადმოცემა
|
ქულა
|
1
|
შინაარსი გადმოცემულია ნათლად, აზრი მკაფიოდ და ნათლად არის ჩამოყალიბებული. მოცემულია ტექსტის მნიშვნელოვანი, ძირითადი ნაწილის სრულყოფილი შინაარსი.
|
4
|
2
|
მოცემულია ტექსტის მნიშვნელოვანი, ძირითადი ნაწილის სრულყოფილი შინაარსი, მაგრამ ზოგ შემთხვევაში აზრი არ არის მკაფიოდ და ნათლად ჩამოყალიბებული.
|
3
|
3
|
არ არის მოცემული ტექსტის მნიშვნელოვანი, ძირითადი ნაწილის სრულყოფილი შინაარსი, ამასთანავე ზოგ შემთხვევაში აზრი არ არის მკაფიოდ და ნათლად ჩამოყალიბებული.
|
2
|
4
|
მოცემულია ტექსტის ზერელე შინაარსი, აზრი არ არის მკაფიოდ და ნათლად ჩამოყალიბებული.
|
1
|
5
|
მოსწავლე ვერ გადმოსცემს ტექსტის შინაარსს, თანმიმდევრობა, ლოგიკური კავშირები დარღვეულია/ ან შინაარსი გადმოცემულია ერთი-ორი წინდადებით.
|
0
|
კრიტერიუმი №3
№3
|
ფაქტობრივი შეცდომა
|
ქულა
|
1
|
არ არის დაშვებული არცერთი ფაქტობრივი შცდომა
|
1
|
2
|
დაშვებულია ერთი ფაქტობრივი შეცდომა
|
0
|
კრიტერიუმი №4
№4
|
დამოუკიდებელი აზროვნება, კომენტირების უნარი
|
ქულა
|
1
|
მოსწავლე სწორად აფასებს ფაქტებს, ლექსიკურად გამართულია მისი მსჯელობა, განმარტავს თავის შეხედულებას.
|
2
|
2
|
მოსწავლე სწორად აფასებს ფაქტებს, მაგრამ არ განმარტავს თავის შეხედულებას/ან ლექსიკურად გაუმართავია წინადადებები.
|
1
|
3
|
არ არის მოცემული მოსწავლის კომენტარი/ ან მოსწავლის კომენტარი არაადეკვატურია.
|
0
|
კრიტერიუმი №5
№5
|
მართლწერის ნორმების დაცვა
|
ქულა
|
1
|
არ არის დაშვებული 7-ზე მეტი შეცდომა.
|
2
|
2
|
არ არის დაშვებული 15-ზე მეტი შეცდომა.
|
1
|
3
|
დაშვებულია 15-ზე მეტი შეცდომა.
|
0
|
VI კლასი
ქართული ენა და ლიტერატურა
სტანდარტი
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
მიმართულება:
| ||
ზეპირმეტყველება
|
კითხვა
|
წერა
|
ქართ. VI. 1. მოსწავლეს აქვს ინფორმაციის მიღებისა და გადაცემისათვის აუცილებელი უნარ-ჩვევები.
ქართ. VI. 2. მოსწავლეს აქვს მხატვრული ტექსტის გააზ-რებისათვის არსებითი მნი-შვნელობის მქონე დეტალე-ბის შეფასების უნარი.
ქართ. VI. 3. მოსწავლეს შე-უძლია მართებულად წარ-მართოს საკუთარი სამეტყ-ველო ქცევა მიზნისა დაკონტექსტის შესაბამისად.
ქართ. VI. 4. მოსწავლეს
შეუძლია მოსმენით განა-სხვავოს სხვადასხვა ტიპის ტექსტები ენობრივ-გრამა-ტიკული სტრუქტურის მიხედვით.
ქართ. VI. 5. მოსწავლეს შეუ-ძლია დისკუსიაში მონაწი-ლეობის ჯგუფური და ინ-დივიდუალური სტრატე-გიების ეფექტურადგამოყენება.
|
ქართ. VI. 6. მოსწავლეს შე-უძლია წაუკითხოს მსმე-ნელსტექსტი / ნაწყვეტი.
ქართ. VI. 7. მოსწავლეს შე-უძლია სხვადასხვა სახისმხატვრული და არამხატ-ვრული ტექსტების წაკითხვადა გაგება-გაანალიზება.
ქართ. VI. 8. მოსწავლეს შე-უძლია დამოუკიდებლადწაიკითხოს სხვადასხვა სახისადა ნაირგვარი შინაარსისტექსტები.
ქართ. VI. 9. მოსწავლეს შე-უძლია პირად გამოცდილე-ბაზე დაყრდნობით იმსჯე-ლოსნაწარმოებში ასახული მისთვისგასაგები და მნი-შვნელოვანიპრობლემების შესახებ.
ქართ. VI. 10. მოსწავლეს აქვსკითხვის პროცესითგამოწვეული განწყობილე-ბისადა შთაბეჭდილებისგადმოცემის უნარი.
ქართ. VI. 11. მოსწავლეს შე-უძლია სხვადასხვა ტიპისტექსტების ენობრივ თავისე-ბურებებზე დაკვირვება დამსჯელობა.
ქარ. VI. 12. მოსწავლეს შე-უძლია მედიატექსტებისგაანალიზება; აქვს მულტი-მედია ტექსტებზე მუშაობისსაწყისი უნარ-ჩვევები.
ქართ. VI. 13. მოსწავლეს შე-უძლია კითხვის სხვადასხვასტრატეგიის მიზნობრივადგამოყენება.
|
ქართ. VI. 14. მოსწავლეს შეუძლია პიროვნული და შემოქმედებითი გამო-ცდილების გამოყენება წერის პროცესში; აქვს მხატვრული წარმოსახვის უნარი.
ქართ. VI. 15. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის მიზნობრივი ტექსტების დამოუკიდებლად შექმნა.
ქართ. VI. 16. მოსწავლეს შეუძლია ორთოგრაფიისა და პუნქტუაციის აუცი-ლებელი წესების გამოყე-ნება, გრამატიკული თვალ-საზრისით მართებული სიტყვაფორმების აგება.
|
ტექტის ანალიზი მოცემული მითითების მიხედვით
შეფასების კრიტერიუმები
(შემუშავებულია სტანდარტის გათვალიწინებით)
№ 1
|
ნაშრომის აგება
| |
1.
|
ნაშრომი პასუხობს მოცემულ მითითებებს
|
2
|
2.
|
ნაშრომი პასუხობს მხოლოდ ერთ მითითებას
|
1
|
3.
|
ნაშრომი შესრულებულია ორი-სამი წინადადებით.
|
0
|
№2
|
მოსაზრებების არგუმენტირება და შესაბამისი ციტირება
| |
1
|
მსჯელობა სამივე მითითების მიხედვით დასაბუთებულია და არგუმენტები გამყარებულია ტექსტური მასალით.
|
3
|
2
|
მსჯელობა ორი მითითების მიხედვით დასაბუთებულია და არგუმენტები გამყარებულია ტექსტური მასალით./ან ზოგან აზრი ბუნდოვანია.
|
2
|
3
|
მსჯელობა ერთი მითითების მიხედვით დასაბუთებულია და არგუმენტები გამყარებულია ტექსტური მასალით./ან ბევრ შემთხვევაში აზრი არ არის ნათლად გადმოცემული.
|
1
|
4
|
სამივე მითითების მიხედვით მსჯელობისას არგუმენტები არადამაჯერებელია / ან არ არის გამყარებული ტექსტური მასალით.
|
0
|
№3
|
დამოუკიდებელი აზროვნება
| |
1
|
მკაფიოდ გამოვლინდა მოსწავლის დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი. მოსწავლეს შეუძლია მკაფიოდ და ნათლად ჩამოაყალიბოს თავისი შთაბეჭდილება და ტექსტის მთავარი სათქმელი.
|
2
|
2
|
ნაწილობრივ გამოვლინდა მოსწავლის დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი. მოსწავლე ახერხებს თავისი შთაბეჭდილებისა და ტექსტის მთავარი სათქმელის გადმოცემას.
|
1
|
3
|
არ გამოვლინდა მოსწავლის დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი. მოსწავლე ახერხებს თავისი შთაბეჭდილების გადმოცემას, თუმცა ვერ ხვდება ტექსტის მთავარ სათქმელს./ ან ვერ გადმოსცემს თავის შთაბეჭდილებას და ახერხებს მთავარი სათქმელის გადმოცემას.
|
0
|
№4
|
ფაქტობრივი შეცდომა
| |
1
|
არ არის დაშვებული ფაქტობრივი შეცდომა.
|
1
|
2
|
დაშვებულია ერთი ფაქტობრივი შეცდომა.
|
0
|
№5
|
მართლწერის საკითხები (სტილისტური, სინტაქსური, მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული, პუნქტუაციური შეცდომები)
| |
1
|
არ არის დაშვებული 5-ზე მეტი შეცდომა.
|
2
|
2
|
არ არის დაშვებული 10-ზე მეტი შეცდომა.
|
1
|
3
|
დაშვებული 10-ზე მეტი შეცდომა.
|
0
|
შინაარსი კომენტარით - შეფასების კრიტერიუმები
კრიტერიუმი №1
№1
|
ნაშრომის აგება
|
ქულა
|
1
|
ნაშრომი კარგადაა ორგანიზებული, მონაკვეთები თანამიმდევრულად და ლოგიკურად ენაცვლება ერთმანეთს. აბზაცები სწორადაა გამოყოფილი.
|
1
|
2
|
ნაშრომში დარღვეულია ტექსტის ლოგიკა და/ან იგი ორგანიზებული არ არის.
|
0
|
კრიტერიუმი №2
№2
|
შინაარსის გადმოცემა
|
ქულა
|
1
|
შინაარსი გადმოცემულია ნათლად, აზრი მკაფიოდ და ნათლად არის ჩამოყალიბებული. მოცემულია ტექსტის მნიშვნელოვანი, ძირითადი ნაწილის სრულყოფილი შინაარსი.
|
4
|
2
|
მოცემულია ტექსტის მნიშვნელოვანი, ძირითადი ნაწილის სრულყოფილი შინაარსი, მაგრამ ზოგ შემთხვევაში აზრი არ არის მკაფიოდ და ნათლად ჩამოყალიბებული.
|
3
|
3
|
არ არის მოცემული ტექსტის მნიშვნელოვანი, ძირითადი ნაწილის სრულყოფილი შინაარსი, ამასთანავე ზოგ შემთხვევაში აზრი არ არის მკაფიოდ და ნათლად ჩამოყალიბებული.
|
2
|
4
|
მოცემულია ტექსტის ზერელე შინაარსი, აზრი არ არის მკაფიოდ და ნათლად ჩამოყალიბებული.
|
1
|
5
|
მოსწავლე ვერ გადმოსცემს ტექსტის შინაარსს, თანმიმდევრობა, ლოგიკური კავშირები დარღვეულია/ ან შინაარსი გადმოცემულია ერთი-ორი წინდადებით.
|
0
|
კრიტერიუმი №3
№3
|
ფაქტობრივი შეცდომა
|
ქულა
|
1
|
არ არის დაშვებული არცერთი ფაქტობრივი შცდომა
|
1
|
2
|
დაშვებულია ერთი ფაქტობრივი შეცდომა
|
0
|
კრიტერიუმი №4
№4
|
დამოუკიდებელი აზროვნება, კომენტირების უნარი
|
ქულა
|
1
|
მოსწავლე სწორად აფასებს ფაქტებს, ლექსიკურად გამართულია მისი მსჯელობა, განმარტავს თავის შეხედულებას.
|
2
|
2
|
მოსწავლე სწორად აფასებს ფაქტებს, მაგრამ არ განმარტავს თავის შეხედულებას/ან ლექსიკურად გაუმართავია წინადადებები.
|
1
|
3
|
არ არის მოცემული მოსწავლის კომენტარი/ ან მოსწავლის კომენტარი არაადეკვატურია.
|
0
|
კრიტერიუმი №5
№5
|
მართლწერის ნორმების დაცვა
|
ქულა
|
1
|
არ არის დაშვებული 5-ზე მეტი შეცდომა.
|
2
|
2
|
არ არის დაშვებული 10-ზე მეტი შეცდომა.
|
1
|
3
|
დაშვებულია 10-ზე მეტი შეცდომა.
|
0
|
II კლასი
ქართული ენა და ლიტერატურა
სტანდარტი
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
მიმართულება:
| ||
ზეპირმეტყველება
|
კითხვა
|
წერა
|
ქართ. VII. 1. მოსწავლეს შეუძლია უცნობი ინფორ-მაციის შემცველი ტექსტე-ბის მოსმენა და ზეპირი ინფორმაციის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
ქართ. VII. 2. მოსწავლეს შეუძლია სხვათა მეტყველების მოსმენა და შეფასება საკომუნიკაციო ამოცანის გათვალისწინებით.
ქართ. VII. 3. მოსწავლეს შე-უძლია სამეტყველო ქცევის შეცვლა საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით.
ქართ. VII. 4. მოსწავლეს შეუძლია საკლასო დის-კუსიებში მონაწილეობის მიღება.
ქართ. VII. 5. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირმეტყველე-ბის ძირითადი ენობრივი მახასიათებლების ამოცნობა და გამოყენება.
ქართ. VII. 6. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნი-კაციის სტრატეგიების ამოცნობა და შესაბამისად გამოყენება.
|
ქართ. VII. 7. მოსწავლეს შე-უძლია სხვადასხვა სახის მხატვრული და არამხა-ტვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება, მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა.
ქართ. VII. 8. მოსწავლეს შე-უძლია ამოიცნოს და შეაფა-სოს ტექსტის შესაბამისობა კონკრეტულ მიზანსა და აუდიტორიასთან.
ქართ. VII. 9. მოსწავლეს შე-უძლია ტექსტის გაანალი-ზება სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით.
ქართ. VII. 10. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.
|
ქართ. VII. 11. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტების შექმნა სხვადასხვა მიზნით.
ქართ. VII. 12. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ფორმისა და სტილის შერჩევა მიზნისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით.
ქართ. VII. 13. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ორგანიზაციის წესებისა და ენობრივი ნორმების დაცვა.
ქართ. VII. 14. მოსწავლეს შეუძლია წერის სტრატეგი-ების გამოყენება ნაწერის ეფექტური ორგანიზები-სათვის.
|
შინაარსი კომენტარით - შეფასების კრიტერიუმები
კრიტერიუმი №1
№1
|
ნაშრომის აგება
|
ქულა
|
1
|
ნაშრომი კარგადაა ორგანიზებული, მონაკვეთები თანამიმდევრულად და ლოგიკურად ენაცვლება ერთმანეთს. აბზაცები სწორადაა გამოყოფილი.
|
1
|
2
|
ნაშრომში დარღვეულია ტექსტის ლოგიკა და/ან იგი ორგანიზებული არ არის.
|
0
|
კრიტერიუმი №2
№2
|
შინაარსის გადმოცემა
|
ქულა
|
1
|
შინაარსი გადმოცემულია ნათლად, აზრი მკაფიოდ და ნათლად არის ჩამოყალიბებული. მოცემულია ტექსტის მნიშვნელოვანი, ძირითადი ნაწილის სრულყოფილი შინაარსი.
|
4
|
2
|
მოცემულია ტექსტის მნიშვნელოვანი, ძირითადი ნაწილის სრულყოფილი შინაარსი, მაგრამ ზოგ შემთხვევაში აზრი არ არის მკაფიოდ და ნათლად ჩამოყალიბებული.
|
3
|
3
|
არ არის მოცემული ტექსტის მნიშვნელოვანი, ძირითადი ნაწილის სრულყოფილი შინაარსი, ამასთანავე ზოგ შემთხვევაში აზრი არ არის მკაფიოდ და ნათლად ჩამოყალიბებული.
|
2
|
4
|
მოცემულია ტექსტის ზერელე შინაარსი, აზრი არ არის მკაფიოდ და ნათლად ჩამოყალიბებული.
|
1
|
5
|
მოსწავლე ვერ გადმოსცემს ტექსტის შინაარსს, თანმიმდევრობა, ლოგიკური კავშირები დარღვეულია/ ან შინაარსი გადმოცემულია ერთი-ორი წინდადებით.
|
0
|
კრიტერიუმი №3
№3
|
ფაქტობრივი შეცდომა
|
ქულა
|
1
|
არ არის დაშვებული არცერთი ფაქტობრივი შცდომა
|
1
|
2
|
დაშვებულია ერთი ფაქტობრივი შეცდომა
|
0
|
კრიტერიუმი №4
№4
|
დამოუკიდებელი აზროვნება, კომენტირების უნარი
|
ქულა
|
1
|
მოსწავლე სწორად აფასებს ფაქტებს, ლექსიკურად გამართულია მისი მსჯელობა, განმარტავს თავის შეხედულებას.
|
2
|
2
|
მოსწავლე სწორად აფასებს ფაქტებს, მაგრამ არ განმარტავს თავის შეხედულებას/ან ლექსიკურად გაუმართავია წინადადებები.
|
1
|
3
|
არ არის მოცემული მოსწავლის კომენტარი/ ან მოსწავლის კომენტარი არაადეკვატურია.
|
0
|
კრიტერიუმი №5
№5
|
მართლწერის ნორმების დაცვა
|
ქულა
|
1
|
არ არის დაშვებული 4-ზე მეტი შეცდომა.
|
2
|
2
|
არ არის დაშვებული 8-ზე მეტი შეცდომა.
|
1
|
3
|
დაშვებულია 8-ზე მეტი შეცდომა.
|
0
|
VIII კლასი
ქართული ენა და ლიტერატურა
სტანდარტი
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
მიმართულება:
| ||
ზეპირმეტყველება
|
კითხვა
|
წერა
|
ქართ. VIII. 1. მოსწავლეს შეუძლია კონკრეტულ საკითხებზე მსჯელობის მოსმენა და საკუთარი თვალსაზრისის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
ქართ. VIII. 2. მოსწავლეს შეუძლია ორატორის გამოსვლის მოსმენა და მისი შეფასება საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით.
ქართ. VIII. 3. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობის ძირითადი ენობრივი მახასიათებლების ამოცნობა და გამოყენება.
ქართ. VIII. 4. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი გამოსვლის მოსამზადებლადსტრატეგიების არჩევა და გამოყენება.
|
ქართ. VIII. 5. მოსწავლეს შეუძლია გაიაზროს, გააანალიზოს და შეაფასოს ტექსტები (მხატვრული და არამხატვრული), რომლებიც შეიცავენ გარკვეულ თვალსაზრისს ან მსჯელობას კონკრეტულ საკითხებზე.
ქართ. VIII. 6. მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს ტექსტის შესაბამისობა კონკრეტულ მიზანსა და აუდიტორიასთან.
ქართ. VIII. 7. მოსწავლეს შეუძლია ნაწარმოების მნიშვნელოვანი ასპექტების გაანალიზება.
ქართ. VIII. 8. მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული ხერხებისა და ენობრივი მახასიათებლების ცოდნის გამოყენება ტექსტების გასაანალიზებლად.
ქართ. VIII. 9. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.
|
ქართ. VIII. 10. მოსწავლეს შეუძლია წერილობით გადმოსცეს საკუთარი თვალსაზრისი, იმსჯელოს კონკრეტულ საკითხზე სათანადო არგუმენტების მოხმობით.
ქართ. VIII. 11. მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ფორმისა და სტილის შერჩევა მიზნისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით.
ქართ. VIII. 12. მოსწავლეს შეუძლია ენობრივ-გრამატიკული სტრუქტურებისა და ხერხების მართებულად გამოყენებასხვადასხვა სახის ტექსტების შესაქმნელად.
ქართ. VIII. 13. მოსწავლეს შეუძლია წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ეფექტური ორგანიზებისათვის.
|
შინაარსი კომენტარით - შეფასების კრიტერიუმები
კრიტერიუმი №1
№1
|
ნაშრომის აგება
|
ქულა
|
1
|
ნაშრომი კარგადაა ორგანიზებული, მონაკვეთები თანამიმდევრულად და ლოგიკურად ენაცვლება ერთმანეთს. აბზაცები სწორადაა გამოყოფილი.
|
1
|
2
|
ნაშრომში დარღვეულია ტექსტის ლოგიკა და/ან იგი ორგანიზებული არ არის.
|
0
|
კრიტერიუმი №2
№2
|
შინაარსის გადმოცემა
|
ქულა
|
1
|
შინაარსი გადმოცემულია ნათლად, აზრი მკაფიოდ და ნათლად არის ჩამოყალიბებული. მოცემულია ტექსტის მნიშვნელოვანი, ძირითადი ნაწილის სრულყოფილი შინაარსი.
|
4
|
2
|
მოცემულია ტექსტის მნიშვნელოვანი, ძირითადი ნაწილის სრულყოფილი შინაარსი, მაგრამ ზოგ შემთხვევაში აზრი არ არის მკაფიოდ და ნათლად ჩამოყალიბებული.
|
3
|
3
|
არ არის მოცემული ტექსტის მნიშვნელოვანი, ძირითადი ნაწილის სრულყოფილი შინაარსი, ამასთანავე ზოგ შემთხვევაში აზრი არ არის მკაფიოდ და ნათლად ჩამოყალიბებული.
|
2
|
4
|
მოცემულია ტექსტის ზერელე შინაარსი, აზრი არ არის მკაფიოდ და ნათლად ჩამოყალიბებული.
|
1
|
5
|
მოსწავლე ვერ გადმოსცემს ტექსტის შინაარსს, თანმიმდევრობა, ლოგიკური კავშირები დარღვეულია/ ან შინაარსი გადმოცემულია ერთი-ორი წინდადებით.
|
0
|
კრიტერიუმი №3
№3
|
ფაქტობრივი შეცდომა
|
ქულა
|
1
|
არ არის დაშვებული არცერთი ფაქტობრივი შცდომა
|
1
|
2
|
დაშვებულია ერთი ფაქტობრივი შეცდომა
|
0
|
კრიტერიუმი №4
№4
|
დამოუკიდებელი აზროვნება, კომენტირების უნარი
|
ქულა
|
1
|
მოსწავლე სწორად აფასებს ფაქტებს, ლექსიკურად გამართულია მისი მსჯელობა, განმარტავს თავის შეხედულებას.
|
2
|
2
|
მოსწავლე სწორად აფასებს ფაქტებს, მაგრამ არ განმარტავს თავის შეხედულებას/ან ლექსიკურად გაუმართავია წინადადებები.
|
1
|
3
|
არ არის მოცემული მოსწავლის კომენტარი/ ან მოსწავლის კომენტარი არაადეკვატურია.
|
0
|
კრიტერიუმი №5
№5
|
მართლწერის ნორმების დაცვა
|
ქულა
|
1
|
არ არის დაშვებული 3-ზე მეტი შეცდომა.
|
2
|
2
|
არ არის დაშვებული 6-ზე მეტი შეცდომა.
|
1
|
3
|
დაშვებულია 6-ზე მეტი შეცდომა.
|
0
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
სტანდარტი
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
მიმართულება:
| ||
ზეპირმეტყველება
|
კითხვა
|
წერა
|
ქართ. IX. 1. მოსწავლესშეუძლია მოისმინოს დააუდიტორიის წინაშეწარმოადგინოს სხვადასხვათვალსაზრისი სადავო ანპრობლემურ საკითხზე.
ქართ. IX. 2. მოსწავლესშეუძლია დისკუსიისმონაწილეთა მეტყველებისმოსმენა და შეფასება საკომუნიკაციო ამოცანისა დააუდიტორიისგათვალისწინებით.
ქართ. IX. 3. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობაგანსხვავებული ტექსტებისენობრივ თავისებურებებზე.
ქართ. IX. 4. მოსწავლესშეუძლია დისკუსიისა დაკამათის ძირითადი ენობრივიმახასიათებლე-ბის ამოცნობადა გამოყენება.
ქართ. IX. 5. მოსწავლესშეუძლია დისკუსიისა დაკამათის სტრატეგიებისგამოყენება.
|
ქართ. IX. 6. მოსწავლეს შეუძლია პრობლემურ ან სადავო საკითხებზე სხვადასხვა თვალსაზრისის შემცველი მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
ქართ. IX. 7. მოსწავლეს შეუძლია ენობრივ-გამომსახველობითი საშუალებების ცოდნის გამოყენება სხვადასხვა სახის ტექსტების ანალიზისას.
ქართ. IX. 8. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.
|
ქართ. IX. 9. მოსწავლესშეუძლია სადავო ანპრობლემურ საკითხებზესაკუთარი თვალსაზრისისწერილობით გადმოცემა;მოცემულ საკითხზეგანსხვავებულიშეხედულებების შეჯამება.
ქართ. IX. 10. მოსწავლესშეუძლია დეტალურიინფორმაციის, განსხვავე-ბული თვალსაზრისისწერილობით გადმოცემა.
ქართ. IX. 11. მოსწავლესშეუძლია წერილობითიტექსტის ფორმისა და სტილისშერჩევა მიზნისა დააუდიტორიისგათვალისწინებით.
ქართ. IX. 12. მოსწავლესშეუძლია დაიცვას წერილო-ბითი ტექსტის სტრუქტურადა ენობრივი ნორმები.
ქართ. IX. 13. მოსწავლესშეუძლია წერის სტრატე-გიების გამოყენება ნაწერისორგანიზებისათვის.
|
ესეს შეფასების კრიტერიუმები
კრიტერიუმი № 1
№
|
დავალების პირობის ადეკვატური გაგება
|
ქულა
|
1
|
დავალების პირობა ადეკვატურადაა გაგებული
|
1
|
2
|
დავალების პირობა ნაწილობრივ არაადეკვატურადაა გაგებული
|
0
|
კრიტერიუმი №2
№
|
მსჯელობის დასაბუთება
|
ქულა
|
1
|
მსჯელობა დამაჯერებლადაა დასაბუთბული და არგუმენტები გამყარებულია შესაფერისი მაგალითებით
|
3
|
2
|
მსჯელობა მთლიანობაში დასაბუთებულია, თუმცა ცალკეულ შემთხვევებში არგუმენტაცია არასაკმარისია და/ან არ არის გამყარებული შესაფერისი მაგალითებით.
|
2
|
3
|
მსჯელობა მთლიანობაში დასაბუთებულია, თუმცა ცალკეულ შემთხვევებში არგუმენტებსა და მოხმობილ მაგალითებს დამაჯერებლობა აკლია
|
1
|
4
|
მსჯელობა ზერელედაა დასაბუთებული და არგუმენტები არადამაჯერებელია
|
0
|
კრიტერიუმი №3
№
|
ორიგინალური აზროვნება და ზოგადი განათლება
|
ქულა
|
1
|
ნაშრომში გამოვლინდა ორიგინალური აზროვნება და ზოგადი განათლება
|
1
|
2
|
ნაშრომში არ გამოვლინდა ორიგინალური აზროვნება და ზოგადი განათლება
|
0
|
კრიტერიუმი №4
№
|
ნაშრომის აგება
|
ქულა
|
1
|
ნაშრომი კარგადაა ორგანიზებული, მონაკვეთები თანამიმდევრულად და ლოგიკურად ენაცვლება ერთმანეთს. აბზაცები სწორადაა გამოყოფილი.
|
1
|
X კლასი
ქართული ენა და ლიტერატურა
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
მიმართულება
| ||
ზეპირმეტყველება
|
კითხვა
|
წერა
|
ქართ. X. 1. მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობის მიღება საკლასო და სასკოლო დისკუსიებში.
ქართ. X. 2. კამათის დროს მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს შესაბამის ტაქტიკას და დაიცვას სამეტყველო ქცევის ეთიკური ნორმები.
ქართ. X. 3. აუდიტორიის წინაშე მოხსენებით გამო-სვლისას მოსწავლეს შეუძ-ლია ზეპირი კომუნიკაციის ეფექტიანობის გასაძლიერე-ბელი ხერხების გამოყენება.
ქართ. X. 4. მოსწავლეს შეუძლია თანაკლასელთა ზეპირი მოხსენებების გაანალიზება და შეფასება.
ქართ. X. 5. მოსწავლეს შე-უძლია ზეპირი კომუნიკა-ციის სტრატეგიების ამოცნობა და შესაბამისად გამოყენება.
|
ქართ. X. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ტექსტების გაანალიზება მათი ორგანიზების თვალსაზრისით.
ქართ. X. 7. მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს ტექსტში ფაქტობრივი, კონცეპტუალური და ქვეტექსტური ინფორმაცია.
ქართ. X. 8. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ნაწარმოებების, პუბლიცისტური თხზულებების წაკითხვა დამათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა.
ქართ. X. 9. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ნაწარმოების გაანალიზება.
ქართ. X. 10. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.
|
ქართ. X. 11. მოსწავლეს შეუძლია დაწეროს თხზულება სხვადასხვა მიზნით და სხვადასხვა აუდიტორიისათვის.
ქართ. X. 12. მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული ტექტის შექმნა მოცემული პირობის ან მოდელის მიხედვით.
ქართ. X. 13. მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო რეფერატის დაწერა ერთი ან რამდენიმე წყაროს მიხედვით.
ქართ. X. 14. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის კონსპექტის შედგენა შესაბამისი წესების დაცვით.
ქართ. X. 15. მოსწავლეს შეუძლია დაწეროს გამოხმაურება წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებზე.
ქართ. X. 16. მოსწავლეს შეუძლია წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ორგანიზებისათვის.
|
ესეს შეფასების კრიტერიუმები
კრიტერიუმი № 1
№
|
დავალების პირობის ადეკვატური გაგება
|
ქულა
|
1
|
დავალების პირობა ადეკვატურადაა გაგებული
|
1
|
2
|
დავალების პირობა ნაწილობრივ არაადეკვატურადაა გაგებული
|
0
|
კრიტერიუმი №2
№
|
მსჯელობის დასაბუთება
|
ქულა
|
1
|
მსჯელობა დამაჯერებლადაა დასაბუთბული და არგუმენტები გამყარებულია შესაფერისი მაგალითებით
|
3
|
2
|
მსჯელობა მთლიანობაში დასაბუთებულია, თუმცა ცალკეულ შემთხვევებში არგუმენტაცია არასაკმარისია და/ან არ არის გამყარებული შესაფერისი მაგალითებით.
|
2
|
3
|
მსჯელობა მთლიანობაში დასაბუთებულია, თუმცა ცალკეულ შემთხვევებში არგუმენტებსა და მოხმობილ მაგალითებს დამაჯერებლობა აკლია
|
1
|
4
|
მსჯელობა ზერელედაა დასაბუთებული და არგუმენტები არადამაჯერებელია
|
0
|
კრიტერიუმი №3
№
|
ორიგინალური აზროვნება და ზოგადი განათლება
|
ქულა
|
1
|
ნაშრომში გამოვლინდა ორიგინალური აზროვნება და ზოგადი განათლება
|
1
|
2
|
ნაშრომში არ გამოვლინდა ორიგინალური აზროვნება და ზოგადი განათლება
|
0
|
კრიტერიუმი №4
№
|
ნაშრომის აგება
|
ქულა
|
1
|
ნაშრომი კარგადაა ორგანიზებული, მონაკვეთები თანამიმდევრულად და ლოგიკურად ენაცვლება ერთმანეთს. აბზაცები სწორადაა გამოყოფილი.
|
1
|
2
|
ნაშრომში დარღვეულია ტექსტის ლოგიკა და/ან იგი ორგანიზებული არა არის.
|
0
|
კრიტერიუმი №5
№
|
ლექსიკა და სტილი
|
ქულა
|
1
|
აზრი ენობრივად (ლექსიკურად) ზუსტად და მკაფიოდაა გამოხატული, შერჩეულია დასმული ამოცანის შესაფერისი სტილი. გვხვდება 3 სტილისტური ხარვეზი.
|
1
|
2
|
ნაშრომში გვხვდება 3-ზე მეტი სტილისტური შეცდომა
|
0
|
კრიტერიუმი № 6
№
|
მორფოლოგია, ორთოგრაფია
|
ქულა
|
1
|
არ არის დაშვებული 2-ზე მეტი შეცდომა
|
1
|
2
|
დაშვებულია 2-ზე მეტი შეცდომა
|
0
|
კრიტერიუმი № 7
№
|
სინტაქასი
|
ქულა
|
1
|
არ არის დაშვებული 2-ზე მეტი შეცდომა
|
1
|
2
|
დაშვებულია 2-ზე მეტი შეცდომა
|
0
|
კრიტერიუმი №8
№
|
პუნქტუაცია
|
ქულა
|
1
|
არ არის დაშვებული 3-ზე მეტი შეცდომა
|
1
|
2
|
დაშვებულია 3-ზე მეტი შეცდომა
|
0
|
ტექტის ანალიზი მოცემული მითითების მიხედვით
შეფასების კრიტერიუმები
(შემუშავებულია სტანდარტის გათვალიწინებით)
№ 1
|
ნაშრომის აგება
| |
1.
|
ნაშრომი პასუხობს მითითებებს
|
2
|
2.
|
ნაშრომი პასუხობს მხოლოდ ერთ მითითებას
|
1
|
3.
|
ნაშრომი შესრულებულია ორი-სამი წინადადებით.
|
0
|
№2
|
მოსაზრებების არგუმენტირება და შესაბამისი ციტირება
| |
1
|
მსჯელობა სამივე მითითების მიხედვით დასაბუთებულია და არგუმენტები გამყარებულია ტექსტური მასალით.
|
3
|
2
|
მსჯელობა ორი მითითების მიხედვით დასაბუთებულია და არგუმენტები გამყარებულია ტექსტური მასალით./ან ზოგან აზრი ბუნდოვანია.
|
2
|
3
|
მსჯელობა ერთი მითითების მიხედვით დასაბუთებულია და არგუმენტები გამყარებულია ტექსტური მასალით./ან ბევრ შემთხვევაში აზრი არ არის ნათლად გადმოცემული.
|
1
|
4
|
სამივე მითითების მიხედვით მსჯელობისას არგუმენტები არადამაჯერებელია / ან არ არის გამყარებული ტექსტური მასალით.
|
0
|
№3
|
დამოუკიდებელი აზროვნება
| |
1
|
მკაფიოდ გამოვლინდა მოსწავლის დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი. მოსწავლეს შეუძლია მკაფიოდ და ნათლად ჩამოაყალიბოს თავისი შთაბეჭდილება და ტექსტის მთავარი სათქმელი.
|
2
|
2
|
ნაწილობრივ გამოვლინდა მოსწავლის დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი. მოსწავლე ახერხებს თავისი შთაბეჭდილებისა და ტექსტის მთავარი სათქმელის გადმოცემას.
|
1
|
3
|
არ გამოვლინდა მოსწავლის დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი. მოსწავლე ახერხებს თავისი შთაბეჭდილების გადმოცემას, თუმცა ვერ ხვდება ტექსტის მთავარ სათქმელს./ ან ვერ გადმოსცემს თავის შთაბეჭდილებას და ახერხებს მთავარი სათქმელის გადმოცემას.
|
0
|
№4
|
ფაქტობრივი შეცდომა
| |
1
|
არ არის დაშვებული ფაქტობრივი შეცდომა.
|
1
|
2
|
დაშვებულია ერთი ფაქტობრივი შეცდომა.
|
0
|
№5
|
მართლწერის საკითხები (სტილისტური, სინტაქსური, მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული, პუნქტუაციური შეცდომები)
| |
1
|
არ არის დაშვებული 3-ზე მეტი შეცდომა.
|
2
|
2
|
არ არის დაშვებული 6-ზე მეტი შეცდომა.
|
1
|
3
|
დაშვებული 6-ზე მეტი შეცდომა.
|
0
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
სტანდარტი
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
მიმართულება:
| ||
ზეპირმეტყველება
|
კითხვა
|
წერა
|
ქართ. XI. 1. მოსწავლეს შეუძლია საჯარო მოხსენების წარმოდგენა (ზეპირი გამოსვლა) კონკრეტული აუდიტორიის წინაშე კონკრეტული მიზნით.
ქართ. XI. 2. მოსწავლეს შეუძლია საჯარო გამოსვლების მოსმენა და კრიტიკულად შეფასება.
ქართ. XI. 3. მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს და გამოიყენოს საჯარო გამოსვლის ეფექტიანობის გასაძლიერებელი საშუალებები.
ქართ. XI. 4. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირი კომუნიკაციის სტრატეგიების გამოყენება საჯარო გამოსვლის მომზადების დროს.
|
ქართ. XI. 5. მოსწავლეს შე-უძლია სხვადასხვა ეპოქის ტექსტების გაანალიზება მათში ასახული ინფორმა-ციის, თემების, იდეებისა და პრობლემატიკის თვალსაზრისით.
ქართ. XI. 6. მოსწავლეს შე-უძლია გააანალიზოს, რო-გორ გამოიყენება მხატვრუ-ლი და არამხატვრული ტექსტის ელემენტები მისი ინტერპრეტაციის დროს.
ქართ. XI. 7. მოსწავლეს შე-უძლია მხატვრული ნაწარ-მოების ენობრივი საშუა-ლებების გაანალიზება მათი ფუნქციონირების თვალსაზრისით.
ქართ. XI. 8. მოსწავლეს შე-უძლია კითხვის ეფექტური სტრატეგიების არჩევა და გამოყენება.
|
ქართ. XI. 9. მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული ნაწარმოების წერილობით გაანალიზება.
ქართ. XI. 10. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ესეის დაწერა.
ქართ. XI. 11. მოსწავლეს შეუძლია რეცენზიის დაწერა წაკითხულ წიგნზე ან მხატვრულ ნაწარმოებზე.
ქართ. XI. 12. მოსწავლეს შე-უძლია სხვადასხვა ხასიათის არამხატვრული ტექსტების შეთხზვა.
ქართ. XI. 13. მოსწავლეს შე-უძლია ადეკვატურად გამოი-ყენოს სათანადო ენობრივ-გრამატიკული საშუალებები სხვადასხვა სახის ტექსტების შესაქმნელად.
ქართ. XI. 14. მოსწავლეს შე-უძლია წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ორგანიზებისათვის.
|
ესეს შეფასების კრიტერიუმები
კრიტერიუმი № 1
№
|
დავალების პირობის ადეკვატური გაგება
|
ქულა
|
1
|
დავალების პირობა ადეკვატურადაა გაგებული
|
1
|
2
|
დავალების პირობა ნაწილობრივ არაადეკვატურადაა გაგებული
|
0
|
კრიტერიუმი №2
№
|
მსჯელობის დასაბუთება
|
ქულა
|
1
|
მსჯელობა დამაჯერებლადაა დასაბუთბული და არგუმენტები გამყარებულია შესაფერისი მაგალითებით
|
3
|
2
|
მსჯელობა მთლიანობაში დასაბუთებულია, თუმცა ცალკეულ შემთხვევებში არგუმენტაცია არასაკმარისია და/ან არ არის გამყარებული შესაფერისი მაგალითებით.
|
2
|
3
|
მსჯელობა მთლიანობაში დასაბუთებულია, თუმცა ცალკეულ შემთხვევებში არგუმენტებსა და მოხმობილ მაგალითებს დამაჯერებლობა აკლია
|
1
|
4
|
მსჯელობა ზერელედაა დასაბუთებული და არგუმენტები არადამაჯერებელია
|
0
|
კრიტერიუმი №3
№
|
ორიგინალური აზროვნება და ზოგადი განათლება
|
ქულა
|
1
|
ნაშრომში გამოვლინდა ორიგინალური აზროვნება და ზოგადი განათლება
|
1
|
2
|
ნაშრომში არ გამოვლინდა ორიგინალური აზროვნება და ზოგადი განათლება
|
0
|
კრიტერიუმი №4
№
|
ნაშრომის აგება
|
ქულა
|
1
|
ნაშრომი კარგადაა ორგანიზებული, მონაკვეთები თანამიმდევრულად და ლოგიკურად ენაცვლება ერთმანეთს. აბზაცები სწორადაა გამოყოფილი.
|
1
|
2
|
ნაშრომში დარღვეულია ტექსტის ლოგიკა და/ან იგი ორგანიზებული არა არის.
|
0
|
კრიტერიუმი №5
№
|
ლექსიკა და სტილი
|
ქულა
|
1
|
აზრი ენობრივად (ლექსიკურად) ზუსტად და მკაფიოდაა გამოხატული, შერჩეულია დასმული ამოცანის შესაფერისი სტილი. გვხვდება 2 სტილისტური ხარვეზი.
|
1
|
2
|
ნაშრომში გვხვდება 2-ზე მეტი სტილისტური შეცდომა
|
0
|
კრიტერიუმი № 6
№
|
მორფოლოგია, ორთოგრაფია
|
ქულა
|
1
|
არ არის დაშვებული 1-ზე მეტი შეცდომა
|
1
|
2
|
დაშვებულია 1-ზე მეტი შეცდომა
|
0
|
კრიტერიუმი № 7
№
|
სინტაქასი
|
ქულა
|
1
|
არ არის დაშვებული 1-ზე მეტი შეცდომა
|
1
|
2
|
დაშვებულია 1-ზე მეტი შეცდომა
|
0
|
კრიტერიუმი №8
№
|
პუნქტუაცია
|
ქულა
|
1
|
არ არის დაშვებული 3-ზე მეტი შეცდომა
|
1
|
2
|
დაშვებულია 3-ზე მეტი შეცდომა
|
0
|
ტექტის ანალიზი მოცემული მითითების მიხედვით
შეფასების კრიტერიუმები
(შემუშავებულია სტანდარტის გათვალიწინებით)
№ 1
|
ნაშრომის აგება
| |
1.
|
ნაშრომი პასუხობს მითითებებს
|
2
|
2.
|
ნაშრომი პასუხობს მხოლოდ ერთ მითითებას
|
1
|
3.
|
ნაშრომი შესრულებულია ორი-სამი წინადადებით.
|
0
|
№2
|
მოსაზრებების არგუმენტირება და შესაბამისი ციტირება
| |
1
|
მსჯელობა სამივე მითითების მიხედვით დასაბუთებულია და არგუმენტები გამყარებულია ტექსტური მასალით.
|
3
|
2
|
მსჯელობა ორი მითითების მიხედვით დასაბუთებულია და არგუმენტები გამყარებულია ტექსტური მასალით./ან ზოგან აზრი ბუნდოვანია.
|
2
|
3
|
მსჯელობა ერთი მითითების მიხედვით დასაბუთებულია და არგუმენტები გამყარებულია ტექსტური მასალით./ან ბევრ შემთხვევაში აზრი არ არის ნათლად გადმოცემული.
|
1
|
4
|
სამივე მითითების მიხედვით მსჯელობისას არგუმენტები არადამაჯერებელია / ან არ არის გამყარებული ტექსტური მასალით.
|
0
|
№3
|
დამოუკიდებელი აზროვნება
| |
1
|
მკაფიოდ გამოვლინდა მოსწავლის დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი. მოსწავლეს შეუძლია მკაფიოდ და ნათლად ჩამოაყალიბოს თავისი შთაბეჭდილება და ტექსტის მთავარი სათქმელი.
|
2
|
2
|
ნაწილობრივ გამოვლინდა მოსწავლის დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი. მოსწავლე ახერხებს თავისი შთაბეჭდილებისა და ტექსტის მთავარი სათქმელის გადმოცემას.
|
1
|
3
|
არ გამოვლინდა მოსწავლის დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი. მოსწავლე ახერხებს თავისი შთაბეჭდილების გადმოცემას, თუმცა ვერ ხვდება ტექსტის მთავარ სათქმელს./ ან ვერ გადმოსცემს თავის შთაბეჭდილებას და ახერხებს მთავარი სათქმელის გადმოცემას.
|
0
|
№4
|
ფაქტობრივი შეცდომა
| |
1
|
არ არის დაშვებული ფაქტობრივი შეცდომა.
|
1
|
2
|
დაშვებულია ერთი ფაქტობრივი შეცდომა.
|
0
|
№5
|
მართლწერის საკითხები (სტილისტური, სინტაქსური, მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული, პუნქტუაციური შეცდომები)
| |
1
|
არ არის დაშვებული 3-ზე მეტი შეცდომა.
|
2
|
2
|
არ არის დაშვებული 5-ზე მეტი შეცდომა.
|
1
|
3
|
დაშვებული 5-ზე მეტი შეცდომა.
|
0
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
სტანდარტი
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები და მათი ინდიკატორები
მიმართულება:
| ||
ზეპირმეტყველება
|
კითხვა
|
წერა
|
ქართ. XII. 1. მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო პროექტის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე.
ქართ. XII. 2. მოსწავლეს შეუძლია თანაკლასელთა მიერ წარმოდგენილი სასწავლო პროექტების კრიტიკულად გაანალიზება და შეფასება.
ქართ. XII. 3. მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო პროექტის პრეზენტაციის შესაბამისი ხერხების ამოცნობა და გამოყენება.
ქართ. XII. 4. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სტრატეგიის გამოყენება სასწავლო პროექტის პრეზენტაციისათვის.
|
ქართ. XII. 5. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ეპოქის, ქვეყნისა და კულტურის ტე-ქსტების გაანალიზება მათში ასახული ინფორმაციის, თემების, იდეებისა და პრობ-ლემატიკის თვალსაზრისით.
ქართ. XII. 6. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ტექსტში ასახული ფასეულობებისა და შეხედულებების ერთმანეთთან შედარება.
ქართ. XII. 7. მოსწავლეს შეუძ-ლია გააანალიზოს კულტუ-რული, სოციალური და ისტო-რიული ფასეულობების გავლენა ტექსტსა და მის ინტერპრეტაციაზე.
ქართ. XII. 8. მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული ენის სხვადასხვა ასპექტების გაანალიზება.
ქართ. XII. 9. მოსწავლეს შეუძ-ლია გააანალიზოს, რა გავლე-ნას ახდენს ავტორის ენობრი-ვი არჩევანი მკითხველზე.
ქართ. XII. 10. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის ეფექტური სტრატეგიების არჩევა და გამოყენება.
|
ქართ. XII. 11. მოსწავლეს შე-უძლია გამოკვლევის (მცირე მოცულობის სამეცნიერო ნაშრომის) დაწერა წინასწარ შერჩეულ თემაზე.
ქართ. XII. 12. მოსწავლეს შე-უძლია სასწავლო რეფერატის დაწერა რამდენიმე წყაროს მიხედვით.
ქართ. XII. 13. მოსწავლეს შე-უძლია მხატვრული ნაწარმო-ების ანალიზის დაწერა.
ქართ. XII. 14. მოსწავლეს შეუძლია წერის სათანადო სტრატეგიების გამოყენება.
|
ესეს შეფასების კრიტერიუმები
კრიტერიუმი № 1
№
|
დავალების პირობის ადეკვატური გაგება
|
ქულა
|
1
|
დავალების პირობა ადეკვატურადაა გაგებული
|
1
|
2
|
დავალების პირობა ნაწილობრივ არაადეკვატურადაა გაგებული
|
0
|
კრიტერიუმი №2
№
|
მსჯელობის დასაბუთება
|
ქულა
|
1
|
მსჯელობა დამაჯერებლადაა დასაბუთბული და არგუმენტები გამყარებულია შესაფერისი მაგალითებით
|
3
|
2
|
მსჯელობა მთლიანობაში დასაბუთებულია, თუმცა ცალკეულ შემთხვევებში არგუმენტაცია არასაკმარისია და/ან არ არის გამყარებული შესაფერისი მაგალითებით.
|
2
|
3
|
მსჯელობა მთლიანობაში დასაბუთებულია, თუმცა ცალკეულ შემთხვევებში არგუმენტებსა და მოხმობილ მაგალითებს დამაჯერებლობა აკლია
|
1
|
4
|
მსჯელობა ზერელედაა დასაბუთებული და არგუმენტები არადამაჯერებელია
|
0
|
კრიტერიუმი №3
№
|
ორიგინალური აზროვნება და ზოგადი განათლება
|
ქულა
|
1
|
ნაშრომში გამოვლინდა ორიგინალური აზროვნება და ზოგადი განათლება
|
1
|
2
|
ნაშრომში არ გამოვლინდა ორიგინალური აზროვნება და ზოგადი განათლება
|
0
|
კრიტერიუმი №4
№
|
ნაშრომის აგება
|
ქულა
|
1
|
ნაშრომი კარგადაა ორგანიზებული, მონაკვეთები თანამიმდევრულად და ლოგიკურად ენაცვლება ერთმანეთს. აბზაცები სწორადაა გამოყოფილი.
|
1
|
2
|
ნაშრომში დარღვეულია ტექსტის ლოგიკა და/ან იგი ორგანიზებული არა არის.
|
0
|
კრიტერიუმი №5
№
|
ლექსიკა და სტილი
|
ქულა
|
1
|
აზრი ენობრივად (ლექსიკურად) ზუსტად და მკაფიოდაა გამოხატული, შერჩეულია დასმული ამოცანის შესაფერისი სტილი. გვხვდება 2 სტილისტური ხარვეზი.
|
1
|
2
|
ნაშრომში გვხვდება 2-ზე მეტი სტილისტური შეცდომა
|
0
|
კრიტერიუმი № 6
№
|
მორფოლოგია, ორთოგრაფია
|
ქულა
|
1
|
არ არის დაშვებული 1-ზე მეტი შეცდომა
|
1
|
2
|
დაშვებულია 1-ზე მეტი შეცდომა
|
0
|
კრიტერიუმი № 7
№
|
სინტაქასი
|
ქულა
|
1
|
არ არის დაშვებული 1-ზე მეტი შეცდომა
|
1
|
2
|
დაშვებულია 1-ზე მეტი შეცდომა
|
0
|
კრიტერიუმი №8
№
|
პუნქტუაცია
|
ქულა
|
1
|
არ არის დაშვებული 3-ზე მეტი შეცდომა
|
1
|
2
|
დაშვებულია 3-ზე მეტი შეცდომა
|
0
|
ტექტის ანალიზი მოცემული მითითების მიხედვით
შეფასების კრიტერიუმები
(შემუშავებულია სტანდარტის გათვალიწინებით)
№ 1
|
ნაშრომის აგება
| |
1.
|
ნაშრომი პასუხობს მითითებებს
|
2
|
2.
|
ნაშრომი პასუხობს მხოლოდ ერთ მითითებას
|
1
|
3.
|
ნაშრომი შესრულებულია ორი-სამი წინადადებით.
|
0
|
№2
|
მოსაზრებების არგუმენტირება და შესაბამისი ციტირება
| |
1
|
მსჯელობა სამივე მითითების მიხედვით დასაბუთებულია და არგუმენტები გამყარებულია ტექსტური მასალით.
|
3
|
2
|
მსჯელობა ორი მითითების მიხედვით დასაბუთებულია და არგუმენტები გამყარებულია ტექსტური მასალით./ან ზოგან აზრი ბუნდოვანია.
|
2
|
3
|
მსჯელობა ერთი მითითების მიხედვით დასაბუთებულია და არგუმენტები გამყარებულია ტექსტური მასალით./ან ბევრ შემთხვევაში აზრი არ არის ნათლად გადმოცემული.
|
1
|
4
|
სამივე მითითების მიხედვით მსჯელობისას არგუმენტები არადამაჯერებელია / ან არ არის გამყარებული ტექსტური მასალით.
|
0
|
№3
|
დამოუკიდებელი აზროვნება
| |
1
|
მკაფიოდ გამოვლინდა მოსწავლის დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი. მოსწავლეს შეუძლია მკაფიოდ და ნათლად ჩამოაყალიბოს თავისი შთაბეჭდილება და ტექსტის მთავარი სათქმელი.
|
2
|
2
|
ნაწილობრივ გამოვლინდა მოსწავლის დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი. მოსწავლე ახერხებს თავისი შთაბეჭდილებისა და ტექსტის მთავარი სათქმელის გადმოცემას.
|
1
|
3
|
არ გამოვლინდა მოსწავლის დამოუკიდებელი აზროვნების უნარი. მოსწავლე ახერხებს თავისი შთაბეჭდილების გადმოცემას, თუმცა ვერ ხვდება ტექსტის მთავარ სათქმელს./ ან ვერ გადმოსცემს თავის შთაბეჭდილებას და ახერხებს მთავარი სათქმელის გადმოცემას.
|
0
|
№4
|
ფაქტობრივი შეცდომა
| |
1
|
არ არის დაშვებული ფაქტობრივი შეცდომა.
|
1
|
2
|
დაშვებულია ერთი ფაქტობრივი შეცდომა.
|
0
|
№5
|
მართლწერის საკითხები (სტილისტური, სინტაქსური, მორფოლოგიურ-ორთოგრაფიული, პუნქტუაციური შეცდომები)
| |
1
|
არ არის დაშვებული 3-ზე მეტი შეცდომა.
|
2
|
2
|
არ არის დაშვებული 5-ზე მეტი შეცდომა.
|
1
|
3
|
დაშვებული 5-ზე მეტი შეცდომა.
|
0
|
ანალიტიკური შეფასება თხრობისთვის
10-9
|
8-7
|
6-5
|
4-1
| ||
1
|
ტექსტის ცოდნა
|
ზედმიწევნით კარგად იცის ტექსტი
|
ტექსტი მთლიანობაში კარგად იცის, თუმცა ზოგიერთი დეტალი გამორჩა.
|
იცის ტექსტის ძირითადი ნაწილი; ბევრი დეტალი და ნიუანსი ყურადღების მიღმა რჩება.
|
არ იცის ტექსტი; არ შეუძლია ფაქტების ჯეროვნად გადმოცემა.
|
2
|
ტექსტის გაგება-გააზრება
|
პასუხობს ნებისმიერ შეკითხვას; მოჰყავს პარალელები; მსჯელობს ტექსტზე დაყრდნობით
|
პასუხობს შეკითხვებს, თუმცა შეინიშნება, რომ ტექსტიდან გამომდინარე ზოგიერთ დეტალზე მსჯელობა უჭირს.
|
პასუხობს შეკითხვებს; თუმცა ახსნა ზოგირთი მოვლენის უჭირს ან უშვებს შეცდომებს.
|
შეკითხვების უმრავლესობას ვერ პასუხობს ან პასუხობს შეცდომებით. შეიმჩნევა ტექსტის არცოდნა.
|
3
|
მართლმეტყველება
|
საუბრობს გამართულად, ლექსიკური მარაგი მდიდარია
|
მთლიანობაში გამართულად საუბრობს, თუმცა შეინიშნება ლექსიკური მარაგის სიმწირე.
|
ლექსიკური მარაგი მწირია, თუმცა შეძლებისდაგვარად ახერხებს აზრის გამოხატვას.
|
ლექსიკური მარაგი მწირია.
|
4
|
არავერბალური კომუნიკაცია
|
ფლობს არავერბალური კომუნიკაციის ხერხებს; ყვება თვისუფლად, თამამად, შეუძლია აუდიტორიის დარწმუნება
|
მთლიანობაში ფლობს არავერბალური კომუნიკაციის ხერხებს; ყვება თამამად, თუმცა შეინიშნება ოდნავი დაძაბულობა.
|
ცდილობს გამოიყენოს არავერბალური კომუნიკაციის ხერხები; თუმცა აუდიტორიის დარწმუნება უჭირს.
|
არ ფლობს არავერბალური კომუნიკაციის ხერხებს.
|
ჰოლისტური შეფასება თხრობისთვის
კრიტერიუმები
|
ქულა
|
შეფასების კრიტერიუმები
| |
1
|
ტექსტის ცოდნა
|
3
|
3- ზედმიწევნით კარგად იცის ტექსტი;
2-კარგად იცის ტექსტი;
1-არ იცის კარგად ტესტი;
არ ფასდება- არ იცის ტექსტი.
|
2
|
ტექსტის გაგება-გააზრება
|
4
|
4-მსჯელობს ტექსტზე დაყრდნობით; განიხილავს პერსონაჟებს, ავლებს პარალელებს....
3-მსჯელობს ტექსტზე დაყრდნობით; თუმცა ერთი დეტალის განხილვა უჭირს.
2-მსჯელობს ტექსტზე დაყრდნობით; თუმცა ზოგიერთი დეტალის განხილვა უჭირს.
1-მთლიანობაში გააზრებული აქვს ტექსტი, თუმცა მოვლენებისა და ფაქტების გაანალიზება არ შეუძლია ან ძალიან უჭირს;
არ დასდება-არ ესმის ტექსტის მთავარი სათქმელი.
|
3
|
მართლმეტყველება
|
2
|
2-აქვს მდიდარი ლექსიკური მარაგი
1-ლექსიკური მარაგი მწირია;
არ ფასდება-ლექსიკური მარაგი ძალზე მწირია, ვერ აყალიბებს შეხედულებებს.
|
4
|
არავერბალური კომუნიკაცია
|
1
|
1-ფლობს /მეტწილად ფლობს არავერბალური კომუნიკაციის საშუალებებს;
არ ფასდება-არ ფლობს არავერბალური კომუნიკაციის საშუალებებს;
|
No comments:
Post a Comment