შემაჯამებელი
დავალების ანალიზი
კათედრა: ქართული
საგანი: ქართული ენა და ლიტერატურა
კლასი: IX
მასწავლებელი: ელისო
ბერაძე
შემაჯამებელი სამუშაოს ფორმა: პრეზენტაცია
შემაჯამებელი
დავალება: № 9
ჩატარების თარიღი: 20
მაისი, 2019 წელი.
მოსწავლეებისათვის გაცნობის თარიღი
: 13 მაისი
მოსწავლის ცოდნა და უნარები,
რომელთა შემოწმება/შეფასებასაც ისახავს მიზნად შემაჯამებელი დავალება
ქართ. IX. 1. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს
და აუდიტორიის წინაშე წარმოადგინოს სხვადასხვა თვალსაზრისი სადავო ან პრობლემურ საკითხზე.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
პრობლემურ საკითხებზე ზეპირი
მოხსენების მომზადებისას ითვალისწინებს კონკრეტული აუდიტორიის სოციალურ-კულტურულ ინტერესებს,
ცოდნას და ა.შ.;
·
იყენებს არგუმენტაციის სხვადასხვა
ფორმას (მიზეზ-შედეგობითი, ანალოგიაზე ან ინდუქციაზე დამყარებული არგუმენტები);
·
მსჯელობისას იყენებს ციტატებს
საინფორმაციო წყაროებიდან და მხატვრული ტექსტებიდან, სხვადასხვა ფაქტობრივ და სტატისტიკურ
მონაცემებს და ა. შ.;
·
ამოიცნობს ზეპირ მოხსენებაში
პრობლემურ საკითხთან დაკავშირებით გამოთქმულ თვალსაზრისსა და არგუმენტებს და შეაფასებს,
რამდენად დამაჯერებელი და ეფექტურია არგუმენტაცია;
·
ისმენს სხვების მოსაზრებებს მის
მიერ დასმულ პრობლემასთან დაკავშირებით და ეთანხმება/არ ეთანხმება, ითვალისწინებს/არ
ითვალისწინებს მათ სათანადო არგუმენტაციითა და ეთიკის ნორმების დაცვით.
ქართ. IX. 6. მოსწავლეს შეუძლია პრობლემურ ან სადავო საკითხებზე სხვადასხვა
თვალსაზრისის შემცველი მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება და
მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა
·
შეაფასებს მხატვრულ ნაწარმოებში
წარმოდგენილ კონფლიქტს/პრობლემას, ასევე ავტორის, მთხრობელის, პერსონაჟის ხედვას და
პოზიციას ეპოქის ისტორიულ და კულტურულ კონტექსტში;
·
კითხულობს პრესას, ელექტრონულ
ტექსტებს, შეაფასებს წარმოდგენილ არგუმენტებსა და გამოთქმულ თვალსაზრისებს;
·
შეაფასებს წაკითხულ ტექსტებში
ასახულ თვალსაზრისებს განსხვავებული (თავისი, ოპონენტის, ნეიტრალური) პოზიციებიდან;
·
უკავშირებს წაკითხულ ტექსტში
გადმოცემულ ან ნაგულისხმევ თვალსაზრისებს ცხოვრებისეულ გამოცდილებასა და სხვა ლიტერატურულ
ნაწარმოებებს, მხატვრულ და სამეცნიერო-დოკუმენტურ ფილმებს, სპექტაკლებს და სხვ.
დავალების ეტაპები და შეფასების სქემა
№
|
კრიტერიუმები
|
ქულა
|
|
1
|
აუდიტორიის
წინაშე სხვადასხვა თვალსაზრისის წარმოდგენა პრობლემურ საკითხზე-- 2 ქულა
ბ) მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას - 2 ქულა.
|
4
|
|
2.
|
პრეზენტაციის
გაკეთება:
ა) შესავალი იწვევს მსმენელების დაინტერესებას
- 1
ბ) თემა თანამიმდევრულად არის წარმოჩენილი
- 2
გ) საუბარი დაბალანსებულია, გამართულია ენობრივად-1ქულა
დ) შეკითხვებზე პასუხები ადეკვატურია, შესაბამისია
ტერმინოლოგიის გამოყენება - 1
ე) იცავს დროის ლიმიტს - 1
|
6
|
|
ქულა
|
|
10
|
დავალების
შინაარსი : პრეზენტაცია-კოლაუ ნადირაძე-1921 წლის 25 თებერვალი.
მოსწავლეებს
უნდა მოეძიებინათ მასალა წითელი არმიის საქართველოში შემოსვლასთან დაკავშირებით და
დაეკავშირებინათ ისტორია ლექსში აღწერილთან,წარმოედგინათ პრობლემურ საკითხთან დაკავშირებით
სხვადასხვა თვალსაზრისი და საკუთარი არგუმენტაცია.
მასალა წარმოედგინათ საპრეზენტაციო
პროგრამა POWERPOINT– ში( ინდივიდუალურად)
მოსწავლეთა შეფასება
მოსწავლის სახელი
გვარი
|
ა)ირჩევს ინფორმაციის მოძიების წყაროს და ასაბუთებს არჩევანს – 2 ქულა
|
ბ) მოძიებული მასალა შეესაბამება საკითხს/თემას - 2 ქულა.
|
ა)
შესავალი იწვევს მსმენელების დაინტერესებას - 1 ქულა
|
ბ)
თემა თანამიმდევრულად არის წარმოჩენილი - 2
ქულა
|
გ)
საუბარი დაბალანსებულია, გამართულია ენობრივად - 1ქულა
|
დ)
შეკითხვებზე პასუხები ადეკვატურია, შესაბამისია ტერმინოლოგიის გამოყენება - 1 ქულა
|
ე)
იცავს დროის ლიმიტს - 1 ქულა
|
ქულა
|
შერგელაშვილი
ზურა
|
2
|
2
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
10
|
ნიქაბაძე
გიორგი
|
2
|
2
|
1
|
2
|
0
|
1
|
0
|
8
|
ჯღამაძე
გიორგი
|
2
|
2
|
1
|
2
|
0
|
1
|
1
|
9
|
ბრეგვაძე
ნიკა
|
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
8
|
გურეშიძე
გიორგი
|
1
|
1
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
8
|
ჯიქიძე
ცოტნე
|
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
8
|
მახათაძე
თემო
|
2
|
2
|
1
|
2
|
1
|
1
|
0
|
9
|
ბარბაქაძე
თინიკო
|
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
8
|
სამხარაძე
ლუკა
|
2
|
2
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
10
|
გრიგოლაშვილი
სანდრო
|
2
|
2
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
10
|
გორგაძე
მარიამ
|
2
|
2
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
10
|
გოცაძე
ირმა
|
2
|
2
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
10
|
სხილაძე
მარიამ
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
7
|
ნებიერიძე
დავით
|
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
8
|
გურული
ანი
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
8
|
ბარბაქაძე
თამარ
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
7
|
აბაშიძე
ლუკა
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
8
|
როინიშვილი
ელენე
|
2
|
2
|
1
|
2
|
1
|
1
|
1
|
10
|
კობახიძე
მაია
|
2
|
2
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
9
|
შედეგების ანალიზი
მასწავლებლის კომენტარი: შემაჯამებლის ფორმა იყო
პრეზენტაცია. კლასის ყველა მოსწავლემ ინდივიდუალურად წარმოადგინა მოძიებული მასალა საპრეზენტაციო პროგრამა POWER
POINT -ში
შექმნილი. შეფასება მიიღეს საშუალოზე მაღალი.
მიღებული შედეგების ანალიზი: მოსწავლეებმა
მოიძიეს ინფორმაცია 1921 წლის 25 თებერვალს წითელი არმიის საქართველოში შემოსვლასთან
დაკავშირებით,შეძლეს კოლაუ ნადირაძის აღნიშნული ლექსის დაკავშირება მოპოვებულ ისტორიულ
მასალასთან. დამუშავებული მასალა წარმოადგინეს
საპრეზენტაციო ფორმატში. მასალის მოსაძიებლად გამოიყენეს ინტერნეტი, სოციალური ქსელი,
სახელმძღვანელოები. არჩევანი დაასაბუთეს ხელმისაწვდომობიდან გამომდინარე. IX კლასში სულ 19 მოსწავლეა. მათ შორის
ერთი შშმ, აქედან შემაჯამებელ დავალებაში 6-მა მოსწავლემ დაიმსახურა 10 ქულა, 3-მა
მოსწავლემ – 9 ქულა, 8მოსწავლემ – 8 ქულა,
2მოსწავლემ – 7 ქულა. შშმ მოსწავლეს მივეცი სპეციალური დავალება მისი ცოდნის დონის
და შესაძლებლობის გათვალისწინებით.
|
დასკვნა:
წარმოდგენილი მასალა თემას შეესაბამისებოდა,
მაგრამ კლასში რამდენიმეს გაუჭირდა თემის თანმიმდევრულად დალაგება და თავიდანვე მსმენელის
დაინტერესება. .
მიღებული შედეგების საფუძველზე შემიძლია დავასკვნა,
რომ კლასში შემაჯამებელი დავალება ყველა მოსწავლეს აქვს დაძლეულია.
|
რეკომენდაცია - რა უნდა იყოს გათვალისწინებული შედეგებზე რეაგირებისთვის
გავარკვევ რატომ ვერ მოახერხეს
მსმენელის დაინტერესება თავიდანვე, ასევე თანმიმდევრულად დალაგება თემის, რა იყო
ამის მიზეზი . მივცემ ახალ დავალებას კონკრეტულად
და წარმოდგენის დროს შეფასდებიან მხოლოდ იმ კრიტერიუმით, რამდენად თანმიმდევრულად
დაალაგებენ მასალას და როგორ გამოიწვევენ მსმენელის დაინტერესებას თავიდანვე..
|
პედაგოგის ხელმოწერა: ე.ბერაძე
|
შემაჯამებელი დავალება N1 ქართულ ენასა და ლიტერატურაში
მასწავლებელი ელისო
ბერაძე
ჩატარების თარიღი 13.10.2019 მოსწავლეთათვის გაცნობის თარიღი 6.10.2019
სტანდარტის შედეგი- ქართ. IX. 9. მოსწავლეს შეუძლია სადავო ან პრობლემურ საკითხებზე
საკუთარი თვალსაზრისის წერილობით გადმოცემა; მოცემულ საკითხზე განსხვავებული შეხედულებების
შეჯამება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
წერს თხზულებას კონკრეტული თემის
ან საკითხის შესახებ, რომელშიც აანალიზებს განსახილველ საკითხთან დაკავშირებულ ალტერნატიულ
შეხედულებებს;
·
საკუთარი შეხედულებების/მოსაზრებების
დასასაბუთებლად მოჰყავს სათანადო არგუმენტები;
·
განიხილავს მხატვრულ ტექსტში
გამოკვეთილ იდეებსა და პრობლემებს ცხოვრებისეულ და ლიტერატურულ გამოცდილებაზე დაყრდნობით;
·
გამოკვეთს ნაწერში მხატვრული
ტექსტის ძირითად იდეას ცალკეული ეპიზოდების, მხატვრული დეტალების, პერსონაჟთა ქმედების,
მოტივაციის, მათი ხასიათის, გრძნობებისა და მსოფლმხედველობის გათვალისწინებით;
ქართ. IX.
10. მოსწავლეს შეუძლია დეტალური ინფორმაციის, განსხვავებული თვალსაზრისის წერილობით გადმოცემა.
·
გადმოსცემს სხვათა თვალსაზრისს და უკეთებს
კომენტარს.
ქართ. IX. 12. მოსწავლეს შეუძლია დაიცვას წერილობითი ტექსტის სტრუქტურა
და ენობრივი ნორმები.
·
განსხვავებული თვალსაზრისების
წერილობით გადმოსაცემად შეარჩევს სპეციფიკურ ლექსიკას, ტერმინებს, ფრაზებს;
·
საგანგებოდ გამოყოფს კონკრეტულ
თვალსაზრისს შესაბამისი ენობრივი ფორმულებით
(მაგ., „როგორც ავტორი ამბობს...“, „ეს თვალსაზრისი მნიშვნელოვანია იმდენად, რამდენადაც...“)
და ამხსნელი სიტყვებით (სინონიმები, განმარტებები ლექსიკონიდან და ა. შ.);
·
მსჯელობისას იყენებს სათანადო
სინტაქსურ კონსტრუქციებს; მართებულად ასახავს მსჯელობის სასურველ თანამიმდევრობას (მაგ., „პირველ რიგში...“,
„ამის შემდეგ...“, „ბოლოს...“);
·
სხვადასხვა ტიპის მსჯელობის წერილობით
წარმოსადგენად იყენებს შესაბამის კავშირებს, გრამატიკულ ფორმებს, მოდალურ ელემენტებს;
·
მკაფიოდ აყალიბებს აზრს, იყენებს
დაკავშირებისა და თანამიმდევრულობის შესაბამის ხერხებს;
ქართ. IX. 13. მოსწავლეს შეუძლია წერის სტრატეგიების გამოყენება ნაწერის ორგანიზებისათვის.
·
კითხულობს ნაწერს კორექტირების
მიზნით, ასწორებს ტექნიკურ შეცდომებს, ლექსიკონის მიხედვით ამოწმებს ფორმებს; განმარტავს
შესაძლო გაუგებარ ტერმინებს;
მოსწავლის სახელი და გვარი
|
კრიტ.
1
|
კრიტ
2
|
კრიტ.
3
|
კრიტ.
4
|
საბოლ.
ქულა
|
ბარბაქაძე თამარ
|
2
|
2
|
2
|
2
|
8
|
ბარბაქაძე თინათინ
|
2
|
1
|
2
|
1
|
6
|
ბრეგვაძე ნიკა
|
2
|
2
|
3
|
1
|
8
|
გოცაძე ირმა
|
3
|
2
|
3
|
2
|
10
|
გრიგოლაშვილი ალექსანდრე
|
3
|
2
|
3
|
1
|
9
|
გორგაძე მარიამ
|
3
|
2
|
3
|
2
|
10
|
გურეშიძე გიორგი
|
2
|
2
|
2
|
1
|
7
|
გურული ანა
|
3
|
2
|
3
|
0
|
8
|
კობახიძე მაია
|
2
|
2
|
2
|
2
|
8
|
მახათაძე თეიმურაზ
|
2
|
2
|
3
|
1
|
8
|
ნებიერიძე დავით
|
2
|
2
|
3
|
1
|
9
|
ნიქაბაძე გიორგი
|
2
|
2
|
2
|
2
|
8
|
როინიშვილი ელენე
|
3
|
2
|
3
|
1
|
9
|
სამხარაძე ლუკა
|
3
|
2
|
3
|
2
|
10
|
სხილაძე მარიამ
|
3
|
2
|
2
|
0
|
7
|
შერგელაშვილი ზურაბ
|
2
|
2
|
3
|
2
|
9
|
ჯიქიძე ცოტნე
|
3
|
2
|
2
|
1
|
8
|
ჯღამაძე გიორგი
|
3
|
2
|
3
|
1
|
9
|
აბაშიძე ლუკა
|
3
|
2
|
3
|
0
|
8
|
მიღებული შედეგის ანალიზი : მეცხრე კლასში N 1 შემაჯამებელი სამუშაო იყო ავთანდილის
დახასიათება ანდერძის მიხედვით.
შემაჯამებელი სამუშაო მოსწავლეების ინდივიდუალურ
შესაძლებლობებს იყო მორგებული და მან გამოავლინა მათი ძლიერი და სუსტი
მხარეები.
შემაჯამებელი
სამუშაოს ძლიერ მხარედ მიმაჩნია ის, რომ იძლევა შესაძლებლობას, შეფასდეს
მოსწავლეთა მიღწევები და მათი შედეგების გაცნობის შემდეგ შესაბამისი ღონისძიებები
გატარდეს. შემაჯამებელი სამუშაო მოსწავლესაც აძლევს საშუალებას განახორციელონ
საკუთარი წარმატება-წარუმატებლობის ანალიზი.მოსწავლეებმა გამოავლინეს ტექსტის
შინაარსის ცოდნა,პერსონაჟის თვისებები გამოყოფის უნარი.
დასკვნა: მოსწავლეთა ნამუშევრებით,ძირითადად, კმაყოფილი ვარ, თუმცა შემაჯამებელმა სამუშაომ
გამოავლინა,რომ უფრო მეტი უნდა ვიმუშაოთ მართლწერის წესებსა და პუნქტუაციაზე.(განსაკუთრებით
ეს ეხებათ ლუკა აბაშიძეს,ანა გურულსა და მარიამ სხილაძეს)
რეკომენდაცია - რა უნდა იყოს გათვალისწინებული შედეგებზე რეაგირებისთვის:
უფრო მეტი ყურადღება უნდა დავუთმო ინდივიდუალურ და დამოუკიდებელ მუშაო ბას.
პერსონაჟის დახასიათების შეფასების
რუბრიკა
1
|
წერს თხზულებას
კონკრეტული თემის ან საკითხის შესახებ.
შინაარსის რელევანტურობა
|
ქულა
|
ნაშრომის შინაარსი
პასუხობს სათაურს,შეფასება- ანალიზი საკმაოდ ორიგინალურია.
|
3
|
|
ნაშრომის შინაარსი
ნაწილობრივ შეესაბამება თემას,შეფასება-ანალიზი სუსტია,ნაშრომს აკლია ორიგინალურობა.
|
2
|
|
ნაშრომი პასუხობს თემის
მხოლოდ გარკვეულ მონაკვეთს,უფრო მეტად შინაარსია გადმოცემული,ვიდრე შეფსება-ანალიზი.
|
1
|
|
ნაშრომი არ პასუხობს
სათაურის მოთხოვნებს,ეხება არარელევანტურ საკითხებს.
|
0
|
|
2
|
იცავს წერიობითი ტექსტის სტრუქტურას
|
ქულა
|
ტექსტი სტრუქტურულად გამართულია, მონაკვეთები ლოგიკურად უკავშირდება ერთმანეთს.
|
2
|
|
ტექსტში გადმოცემულია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, ან შეფასება-ანალიზი არ არის ამომწურავი,ლოგიკუარი კავშირი მონაკვეთებს შორის სუსტია, ან დარღვეულია.
|
1
|
|
ტექსტი სტრუქტურულად გაუმართავია, წარმოდგენილია მხოლოდ მოთხრობის შინაარსი, მონაკვეთებს შორის არ არის ლოგიკური კავშირი.
|
0
|
|
3
|
განსხვავებული თვალსაზრისის წერილობით გადმოსაცემად
არჩევს შესაფერის ლექსიკასა და სტილს
|
ქულა
|
არ არის დაშვებული სტილისტური შეცდომები, აზრი ნათლადაა გამოხატული.ტექსტი ლექსიკურად მდიდარია,გამოყენებულია შესაბამისი სტილი და ლექსიკა.
|
3
|
|
დაშვებულია რამდენიმე უმნიშვნელო სტილისტური შეცდომა, ტექსტი ლექსიკურად გამართულია, აზრი მკაფიოდაა გადმოცემული.
|
2
|
|
ნაწერი ლექსიკურად მწირია, დაშვებულია სტილისტური შეცდომები, აზრი გასაგებადაა გადმოცემული.
|
1
|
|
გამოყენებულია არაადეკვატური ლექსიკა და სტილი, ლექსიკურად ღარიბია, დაშვებულია უხეში სტილისტური შეცდომები..
|
0
|
|
4
|
შეუძლია წერის სტრატეგიებისგამოყენება ნაწერის ორგანიზებისათვის
სინტაქსი,მორფოლოგია,პუნქტუაცია
|
|
არ არის (ან უმნიშვნელოდაა -არაუმეტეს 4 შეცდომისა) დაშვებული სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები
|
2
|
|
ტექსტის უმეტეს ნაწილში დაშვებულია სინტაქსურ-მორფოლოგიური და პუნქტუაციური შეცდომები.
|
1
|
|
ტექსტში დაშვებულია უხეში გრამატიკული შეცდომები, არ არის დაცული სალიტერატურო ენის ნორმები.
|
0
|
მასწავლებლის ხელმოწერა:
No comments:
Post a Comment